subtel FAQ - frekvent ställda frågor och svar

Här finner du frekvent ställda frågor och svar som vår kundsupport får. Om du har ett problem som inte behandlas i vår FAQ kan du naturligtvis skicka ett e-postmeddelande till info@subtel.se, vi kan oftast lösa de flesta problem som kan uppkomma.

Leveranstiden är mellan 2-5 vardagar för produkter vi har i lager. Om du lägger en beställning innan klockan 15 på subtel.se packas din order samma dag.
Kontakta vår kundtjänst via e-post eller telefon med ditt ordernummer, för att enkelt kunna identifiera dig.
E-post: info@subtel.se
Telefon: 08-5664 2802 (gratis samtal), mån-fre kl. 10-15.
Observera att vår kundtjänst ej arbetar kvällar eller helger.
Om ditt paket inte har kommit fram inom den angivna tiden, vänligen kontakta vår kundtjänst så att vi kan ge dig mer information och vad som kan göras.
Om du får en produkt som är helt annorlunda än vad du beställde, kontakta vår kundtjänst via e-post info@subtel.se och förklara ditt problem. Bifoga bilder av den mottagna produkten med synligt artikelnummer. På så sätt kan vi lösa ditt problem snabbare.

Betalningsmetoder

På subtel.se kan du välja mellan följande betalmetoder: Kreditkort / Kontokort samt Paypal
Du kan ladda ner din faktura direkt från ditt kundkonto eller genom att klicka på ikonen "faktura" i ditt e-postmeddelande med leveransbekräftelse. Du kan också ladda ner den genom att ange din e-postadress och ditt beställningsnummer på vår webbplats under "orderstatus".

Retur och öppet köp

Du kan utöva din ångerrätt inom 30 dagar från mottagandet av paketet. Efter denna period är det inte längre möjligt att begära en retur med återbetalning. För mer information om ångerrätten kan du klicka på "upplysningar om ångerrätt" direkt i menyn.
För att vi ska kunna behandla din retur så snabbt som möjligt ber vi dig kontakta vår kundtjänst på info@subtel.se innan du skickar tillbaka din eller dina varor. Packa din retur i varornas originalförpackning, tillsammans med en kopia av ditt kvitto till följande adress: subtel GmbH, Plauener Str. 163-165, Haus E, 13053 Berlin, Tyskland
För att göra en begäran om retur är det viktigt att du kontaktar oss via e-post eller telefon för att ange din begäran om retur. Det får inte gå mer än 30 dagar mellan leveransdatumet och din begäran om returdatumet. Du får all information direkt genom att kontakta oss.

Återbetalning

Du får pengarna tillbaka när vi har tagit emot och kontrollerat din retur. Pengarna kommer sedan föras över via den betalmetod du använde dig av när du först la din beställning. Återbetalningens längd kan variera beroende på orsaken till din retur samt dess leveranstid tillbaka till oss.

Kundkonto

Om du angav en felaktig e-postadress eller leveransadress när du gjorde din beställning, vänligen kontakta vår kundtjänst direkt: info@subtel.se. Observera att vi endast har möjlighet att ändra dessa innan ditt paket har skickats.
Om du har problem med ditt lösenord kan du klicka på "Glömt lösenordet" under fältet för lösenordet. Du kommer då att bli ombedd att ange din e-postadress och du kommer att få ett e-postmeddelande om att återställa ditt lösenord.
Om du vill lägga till en leveransadress för framtida beställningar; Logga in på ditt kundkonto, gå till dina personliga inställningar och klicka på "Registrera ny adress". När du har registrerat dig kan du klicka på Spara och ange den nya adressen som din standardadress.

Garanti

Garantiperioden för subtel- samt CELLONIC-produkter är 3 år. Efter att denna period har löpt ut är det inte längre möjligt att begära ett garantiutbyte. För övriga varumärken gäller deras garntitid. Du hittar all ytterligare information om subtel-garantin på vår sida "Garanti".